wtorek, 14 grudnia 2010

Zimowa zupa z cukini


To propozycja dla tych, którzy nie wierzą iż można ugotować pyszną zupę z trzech warzyw. Zupa jest prosta, szybka i pożywna czyli coś dla zabieganych mam. Dziś ugotowałam wersję z cukinią, ale śmiało możecie zastąpić ją brokułem, buraczkami, dynią lub innymi warzywami. Najlepiej smakuje gdy za oknem mróz.

Składniki:
  • noga z kurczaka
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 2 małe cukinie
  • 6 średnich ziemniaków
  • szczypta cukru
  • sól, inne przyprawy naturalne
  • listki bazylii, natka pietruszki
  • oliwa z oliwek
 
Umyć kurczaka i zagotować w 3 litrach wody. Gdy woda zacznie wrzeć, wrzucić pokrojone w większą kostkę warzywa : marchew i pietruszkę.

Następnie, umyć cukinię i pokroić ją w kostkę, wrzucić na patelnię, dodając szczyptę soli. Dusić na oliwie z oliwek aż cukinia zacznie mięknąć i puszczać wodę Dodać cukinię do wywaru z warzyw i mięsa. Gotować całość ok 30 min pod przykryciem, aż wszystkie warzywa zmiękną. Przyprawić solą, dodać szczyptę cukru, listki świeżej bazylii i natkę pietruszki.

Resztę przypraw dodać wg możliwości i upodobań. Ja doprawiam jeszcze naturalną mieszanką przypraw i dodaję odrobinę sosu sojowego.

Gdy już warzywa będą miękkie wyjąć mięso ,a resztę zmiksować blenderem. Zupa wychodzi gęsta (nie jest jednak tak ciężka jak zupa krem. Pokroić 6 średnich ziemniaków w kostkę i dorzuć do zupy. Gotować jeszcze ok 15min aż ziemniaki zmiękną.

Do zupy idealnie pasują grzanki z chleba lub groszek ptysiowy. Ja dodaję pokruszoną macę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...