piątek, 24 lutego 2012

Różane kruche ciasteczka


Ciasteczka przepyszne, rozpływające się w ustach, pięknie pachnące i natychmiast znikające. Kiedyś znalazłam w internecie przepis oryginalny na portalu pychotka. pl. Ale od jakiegoś czasu robię małą modyfikację z wodą różaną . Kosztuje grosze(ok 5-6zł) a przydaję się w kuchni i nie tylko. Ja osobiście używam ją do pielęgnacji twarzy. I jest świetnym tonikiem :P

Składniki na dwie blachy ciasteczek
• 125 g mąki
• 50 g cukru pudru
• 75 g margaryny bezmlecznej
• 1 żółtko
• szczypta soli
• łyżeczka wody różanej


Margarynę schłodzić w lodówce, wyjąć, starannie posiekać z przesianą mąką. Dodać cukier puder, wodę różaną, oddzielone żółtko, szczyptę soli i szybko zagnieść ciasto. Uformować kulę, zawinąć w przezroczystą folię i włożyć na godzinę do lodówki.
Ciasto wyjąć, rozwałkować placek grubości mniej więcej 3 mm, podsypać mąką lub użyć foli do rozwałkowania Foremką wykrawać ciastka różnego kształtu. Blachę wyłożyć pergaminem, ułożyć ciastka.
Piec około 10 minut w temperaturze 180ºC. 

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. A gdzie tę wodę różana kupujesz?

    OdpowiedzUsuń
  2. dragonfly : kupilam w sklepie Kuchnie Swiata. Pewnie w takich eko sklepach tez jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. I że nie było mi wiadomo, że bloga drugiego masz:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zezuluś : aaaa bo już miałam go porzucić ale żal mi było :P Więc ogłosiłam reaktywację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, Kwiatożerca nam tu wyrósł cichaczem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. W tym przypadku nuda i brak różnorodności matką wynalazków...

      Usuń
  6. jakich margaryn bezmlecznych używałaś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Używałam głównie margaryny "Zwykłej" z Kruszwicy. Taka czerwono- złota.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...